Саранчуківська сільська територіальна громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Центр безоплатної правової допомоги

Банк арештував рахунки – що робити

Нещодавно українські банки знову отримали можливість арештовувати рахунки клієнтів на вимогу виконавчих органів. Але українці мають право розблокувати 13 400 гривень на місяць та користуватися цими коштами.

10:34:19 05.06.2023

Діти мають право на всі види правових послуг від системи БПД: як їх отримати — у новому лендингу

Як система безоплатної правової допомоги може допомогти дітям — дізнайтеся з посадкової сторінки (лендингу), створеної в межах кампанії про безбарʼєрний доступ до правових послуг.

14:23:13 02.06.2023

Порядок звільнення з військової служби військовослужбовців за наявності чоловіка або дружини з інвалідністю ІІІ групи

Останнім часом фахівці системи БПД отримують все більшу кількість звернень щодо відмов у звільненні військовослужбовців, у яких дружина або чоловік є інвалідом ІІІ групи. Проте законодавство передбачає положення, що регулюють це питання.             Відповідно до пп. «г» п. 2 ч. 4 ст. 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» військовослужбовець може звільнитися з   військової служби, якщо має  дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) з інвалідністю I чи II груп. Тож, акцентуємо увагу на тому, що Закон дозволяє звільнення з військової служби у зв’язку з наявністю дружини або чоловіка з інвалідністю, незалежно від конкретної групи інвалідності. Це є  альтернативною підставою. Тому військовослужбовцю надається кілька варіантів вибору підстави для звільнення. Разом з тим, якщо йдеться про власних батьків або батьків дружини, закон у якості підстави для звільнення  вимагає наявності ІІ або І групи інвалідності. Отже, основним критерієм для звільнення з військової служби є сам факт інвалідності у дружини або чоловіка, а не конкретна група інвалідності.

12:36:14 30.05.2023

Як прийняти спадщину коли немає документів на спадкове майно

Майже кожному з нас доводилося, а може, ще й доведеться оформляти спадщину від близьких людей. І досить часто в цьому випадку виникають ситуації коли документів на успадковану квартиру немає через те, що родичі за життя цих паперів не надали, і тоді питання, як вступити у спадок, ускладнюється. Тому його вирішення передбачає вчинення спадкоємцем низки певних дій. Передусім  необхідно визначитися із найменуванням потрібної для вступу в спадщину документації.

16:35:51 17.05.2023

Спадкування земельної ділянки, яка знаходиться в оренді

Якщо ви успадкували орендовану земельну ділянку, важливо розуміти, що всі права та обов’язки, які належали спадкодавцю на момент відкриття спадщини та не припинилися внаслідок його смерті, переходять до вас як спадкоємця.

16:35:42 17.05.2023

Як приватизувати земельну ділянку під будинком під час воєнного стану

Часто буває так, що громадянин, володіючи  житловим будинком, не має документів, які посвідчують його право власності на земельну ділянку, на якій розміщений цей будинок. І тоді у власників виникають питання з чого потрібно розпочинати, до кого потрібно звернутись та які етапи варто пройти, аби приватизувати земельну ділянку під будинком?  Найперше слід розпочати з виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

10:15:03 27.04.2023

Грошова допомога особам з інвалідністю 1 та 2 групи внаслідок війни (єВетеран)

16 грудня 2022 року Уряд України прийняв Постанову № 1393 «Про реалізацію спільного з Міжнародною Федерацією Товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця та Товариством Червоного Хреста України проєкту щодо надання підтримки особам з інвалідністю внаслідок війни». Вже через 2 місяці, а саме 16 лютого 2023 року стартував проєкт щодо надання підтримки особам з інвалідністю внаслідок війни 1 або 2 групи.

10:14:31 27.04.2023

Як оформити пенсію перебуваючи за кордоном

Українці, які через війну виїхали за межі своєї держави і досягли пенсійного віку, можуть оформити та отримувати пенсію, перебуваючи за кордоном. Для цього потрібно зайти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України та вибрати вкладку «Заява про призначення пенсії», ознайомитись з інформацію на екрані та перейти за посиланням «Вхід». Увійти до особистого кабінету можна за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Довідково:  Нерідко громадяни запитують, чи можна здійснити вхід за допомогою «Дія.Підпис». Дія.Підпис являє собою кваліфікований електронний підпис, який можна використовувати для підписання документів при замовленні послуг у мобільному застосунку та на порталі Дія. Тому, у випадку, якщо є потреба подати заяву про призначення пенсії в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, – необхідно отримати КЕП у іншого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (це може може бути, зокрема, Інформаційно-довідковий департамент ДПС, Акціонерне товариство комерційний банк “ПРИВАТБАНК” , Акціонерне товариство “Державний ощадний банк України”, тощо). Крок 1: у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати вкладку «Заява на призначення пенсії», погодитись на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про обробку заяви. Далі обрати «Продовжити» та вид пенсії, наприклад, «Пенсія за віком»; Крок 2: заповнити анкету та надати згоду на передачу та обробку своїх персональних даних; Крок 3: прикріпити скан-копії документів, перелік яких буде наведений перед формуванням заяви. Після цих етапів на екрані з’явиться повна форма заяви про призначення пенсії. У разі потреби внесені до заяви дані можна відредагувати. Завершення всіх операцій – заява підписується за допомогою КЕП та відправляється до ПФУ натисканням кнопки «Підписати та відправити до ПФУ». Під час подачі заяви про призначення пенсії за віком дистанційно можуть знадобитись такі документи: - паспорт; - реєстраційний номер платника податків (ІПН); - трудова книжка та документи, що підтверджують стаж (у випадку відсутності трудової книжки чи записів у ній); - військовий квиток; - довідка про заробітну плату до 01.07.2000 року; - довідка про пільговий характер роботи (за наявності пільгового стажу); - диплом або документ, що підтверджує періоди навчання на денній формі. Про стан обробки заяви та ухвалене рішення щодо призначення пенсії, Фонд повідомить в обраний клієнтом спосіб. Трапляються випадки, коли в трудовій книжці або в архівній довідці, зокрема про розмір заробітної плати, допущено помилку в написанні прізвища чи ім’я. В такому випадку органи ПФУ вже не зможуть у передбаченому законом порядку зарахувати ці періоди роботи до трудового стажу людини. Відтак, з метою захисту прав, зокрема права на призначення пенсії та справедливого її розміру, необхідно буде звернутись до суду. Безумовно, дистанційне оформлення пенсії значно полегшує життя українським громадянам за кордоном, однак сам факт призначення української пенсії дистанційно не дозволить її отримувати, якщо у пенсіонера не буде активного рахунку в українському банку. Але вихід і тут є – низка українських банків наразі надає можливість відкрити банківський рахунок дистанційно без особистої присутності клієнта.   За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.: (03548) 2 39 99.

13:39:48 14.04.2023

Як встановити родинні відносини, якщо в документах розбіжності?

Інколи одна неправильна літера у прізвищі стає «каменем спотикання» при оформленні спадщини, різного роду договорів, пенсії по втраті годувальника… І в документах брат – не брат, і батько – не батько. Найчастіше помилку у написанні прізвища, імені або по батькові помічають уже після смерті родича, коли прийшовши до нотаріуса, виявляється, що підтвердити родинні відносини неможливо через розбіжності у документах. У такому разі, або у разі відсутності будь-яких документів про підтвердження родинних відносин, такий факт потрібно доводити у судовому порядку. Перш ніж подати заяву до суду, потрібно звернутись до органу, який видав документ, в якому допущена помилка. До прикладу, якщо це свідоцтво про народження або свідоцтво про смерть, то варто звернутись до відділу Державної реєстрації актів цивільного стану із заявою про внесення змін,  доповнень чи виправлень у записи актів цивільного стану. Якщо  ж змінити нічого неможливо, відповідний орган надасть роз’яснення або довідку про неможливість поновлення втрачених записів або внесення змін.

13:38:00 14.04.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь