Інформаційне повідомлення про початок проведення громадського обговорення щодо реорганізації шляхом перепрофілювання ( зміни типу) Слов’ятинського ліцею Саранчуківської сільської ради у Слов´ятинську гімназію Саранчуківської сільської ради
Інформаційне повідомленняпро початок проведення громадського обговорення щодо реорганізації шляхом перепрофілювання ( зміни типу) Слов’ятинського ліцею Саранчуківської сільської ради у Слов´ятинську гімназію Саранчуківської сільської ради із забезпеченням здобуття базової середньої, початкової та дошкільної освіти.
Найменування організатора громадського обговорення: Саранчуківська сільська рада.
Мета громадського обговорення: врахування думки жителів Слов’ятинського старостинського округу та Саранчуківської сільської територіальної громади щодо реорганізації шляхом перепрофілювання ( зміни типу) Слов’ятинського ліцею Саранчуківської сільської ради у Слов´ятинську гімназію Саранчуківської сільської ради із забезпеченням здобуття базової середньої, початкової та дошкільної освіти.
Виконавець: відділ освіти Саранчуківської сільської ради
Запрошуємо взяти участь у громадському обговоренні
З метою забезпечення умов для рівного доступу осіб до якісної освіти, раціонального і ефективного використання наявних ресурсів, бюджетних коштів та упорядкування і оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти Саранчуківської сільської ради, доводимо до відома учасників громадського обговорення:
у 2023 бюджетному році Слов’ятинський ліцей Саранчуківської сільської ради надавав освітні послуги 97 учням. На заробітну плату працівникам Слов’ятинського ліцею із освітньої субвенції витрачено 3 476 668,85 грн., з місцевого бюджету – 1 401 736,47 грн. За користування електроенергією - 63 818, 72 грн., за використане тверде паливо -191 500 грн. Витрати на 1 учня у 2023 році становили 52924, 99 грн.
За офіційною інформацією ліцею на 01.09.2025 року до навчання планує приступити приблизно 94 учні, станом на 01.09.2026 року – приблизно 85 учнів
Державна освітня субвенція не покриває витрати на виплату заробітної плати педагогічного персоналу. Громада за рахунок місцевого бюджету фінансує утримання закладу освіти та оплату праці технічних працівників.
І. Нормативне забезпечення:
Стаття 143 Конституції України: Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Стаття 103-2 Бюджетного кодексу України: Освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї.
Стаття 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»: Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Стаття 25 Закону України «Про освіту»: Засновник закладу освіти зобов’язаний у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжувати навчання на відповідному рівні освіти.
Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти»
Стаття 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»: Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.
Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають районні, міські, сільські, селищні ради.
Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.
Ліцеї можуть бути утворені та здійснювати освітню діяльність за умови дотримання вимог цього Закону, ліцензійних умов та положення про ліцей, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.
У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника.
Стаття 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту»: Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:
початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії.
Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи.
Як виняток, за рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти.
План оптимізації мережі закладів освіти, їх реорганізацію та перепрофілювання (зміну типу) Саранчуківської територіальної громади на 2024-2027 рік, затверджений рішенням сесії Саранчуківської сільської ради від 23.04.2024 року №1786;
Розпорядження сільського голови №195-од від 19.07.2024 «Про проведення громадського обговорення щодо проєкту рішень сільської ради про діяльність закладів освіти Саранчуківської сільської ради»
ІІ. Соціальні групи населення, на які поширюватиметься дія документу – мешканці Слов’ятинського старостинського округу та Саранчуківської СТГ.
ІІІ. Формат проведення громадського обговорення та порядок участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення:
Консультації з громадськістю проводитимуться у формі публічного громадського обговорення та шляхом зустрічі керівництва Саранчуківської сільської ради та відділу освіти Саранчуківської сільської ради з громадськістю Слов’ятинського старостинського округу та Саранчуківської СТГ не раніше 30 липня 2025 року у приміщенні Слов’ятинського ліцею.
У громадському обговоренні з правом голосу можуть брати участь дієздатні жителі Саранчуківської територіальної громади, які досягли 18-річного віку та місце проживання яких в установленому законом порядку зареєстроване на території, в межах якої проводяться громадські обговорення.
ІV. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень):
Місцезнаходження та поштова адреса відповідального за організацію громадського обговорення: 47533, вул. Личакова 2, с. Саранчуки, Тернопільський район, Тернопільської області, відділ освіти Саранчуківської сільської ради; адреса електронної пошти, за якою можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення: osvita_saran_oth@ukr.net
Контактна особа – Ганна БУНЯК, в.о. начальника відділу освіти Саранчуківської сільської ради, відповідальний за проведення громадського обговорення, тел. 0675993487.
Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Саранчуківської сільської ради.
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються протягом року у письмовій чи усній формі, особисто, надсилаються поштою або електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає, до 15:00 год. 29 липня 2025 року. Анонімні пропозиції (зауваження) не реєструються.